KONSPEKT  LEKCJI

    Nauczyciel: Danuta Grzywacz
   Przedmiot: Matematyka   
    Klasa: V

Temat: Pola wielokątów – utrwalenie wiadomości.

Cel główny:

Powtórzenie poznanych wzorów figur płaskich i doskonalenie  umiejętności posługiwania się nimi przy rozwiązywaniu zadań.

Cele operacyjne:

Uczeń zna:

Uczeń umie:

Uczeń rozumie:

Metody: Aktywizująca, ćwiczenia, pokaz

Formy: Praca w grupach, praca z całą klasą, praca indywidualna.

Zasady: Świadomego, aktywnego udziału uczniów, przystępności,  logicznej kolejności

Środki dydaktyczne: kartki z zadaniami, zeszyt ćwiczeń, ksera, przybory geometryczne, kolorowe pisaki

Przebieg lekcji:

1.   Czynności organizacyjno-porządkowe.

2.   Sprawdzenie pracy domowej.

3.   Praca indywidualna ucznia. Uczniowie opracowują tabele wzorów na pola wielokątów – Karta pracy nr 1  

4.   Praca w grupach. Nauczyciel rozdaje zadania i zapisuje treść zadania na tablicy:  

   W której miejscowości jeden m2 sprzedawanej działki jest najdroższy ?

        Grupa I – Gorzyce; działka prostokątna,20 m x 25 m,cena 4000 zł

        Grupa II – Skowierzyn; działka 3a, cena 3000zł

        Grupa III – Zaleszany; tanio ½ ha, cena 25000zł

        Grupa IV – Turbia; działka kwadratowa o boku 30 m , cena 9900zł

5.   Praca z całą klasą. Uczniowie wspólnie z nauczycielem rozwiązują zadanie:                                                                                 
Prostokąt o wymiarach 5dm x 2dm narysowano w skali 1:10 .  Ile razy pole prostokąta na rysunku jest mniejsze od pola prostokąta w rzeczywistości?

6.   Praca z zeszytem ćwiczeń, zadanie 1 strona 58

7.   Podsumowanie zajęć i ocena uczniów.

8.   Praca domowa.
Trzy dowolne figury z zadania 1 strona 58